ساموید - Samoyed

معرفی

ساموید سگی شاد می باشد که همیشه لبخند زیبایی بر روی صورت خود دارد، آنها در سایر نقاط جهان مشهور هستند، به جز ظاهر دوست داشتنی با پوشش های زرق و برق دار و چشم های تیره خود، ساموید از طبیعت مهربان، و سرگرم کننده ای برخوردار می باشد با این حال، آنها بهترین انتخاب برای اولین تجربه خواستاران خود نیستند هر چند باهوش هستند و برای یادگیری همیشه آماده می باشند، اما می تواند در مراحل آموزش شما را به چالش بکشند.

ساموید در گروه سگ های کار قرار میگیرد.

این نژاد توسط دو قبیله یعنی Samoyed و Nentsy در روسیه توسعه داده شد که در طی سفر های تجاری آنها به انگلیس رسیدند. این سگ ها سفید پوست بودند واز پوشش خیره کننده ای نیز برخوردار بودند که در سراسر جهان قابل تشخیص بود. امروزه ساموئید یکی از مشهورترین سگهای جهان می باشند، چهره های جذاب، لبخند زیبا، موه های سفید و و چشمهای تاریک و چشم نوازشان برای آنها محبوبت بسیاری به ارمغان آورده است.

ارتفاع : در نرها 56 – 51 سانتی متر، در ماده ها 51 – 46 سانتی متر
وزن: در نرها 30 – 23 کیلو گرم، در ماده ها 25 – 23 کیلو گرم
ساموئید سگی جذاب با چشم های تیره و موهایی سفید و سفید مایل به زرد می باشند. این سگ های دوست داشتنی همیشه لبخند بر روی چهره خود دارند و به طور کلی خوشمزه اند. سرهای آنها قدرتمند وبین گوشها کاملا گسترده و مسطح می باشد. موهای آنها به طور متوسط طولانی و لب هایشان سیاه است که لبخندشان را برجسته می کند. بینی آنها می تواند سیاه، قهوه ای یا گوشتی باشد. چشم های بادامی شکل زیبایی روی صورت آنها نقش بسته است.

گوش آنها کمی در گردن گرد می شود و کاملا ضخیم هستند و به خوبی بر روی سر سگ قرار داده می شود و به سادگی با مو در داخل پوشیده شده است. سگ های اصیل تر گوش های خود را به طور صحیح نگه می دارند. ساموید – Samoyed دارای یک فک قوی بت که دندانهای بالای آنها به صورت منظم با دندانهای پایین همپوشانی دارند. گردن آنها عضله ای و طول خوبی دارد .

شانه های آنها راست و عضلانی است،. قفسه سینه زیبا و عمیق بدون اینکه بیش از حد گسترده باشد و پاهای پشتی بسیار قدرتمند و عضلانی هستند که نشان از مقدار مناسب استخوانها می باشد. آنها از کف پاهای خود با موهای کوتاه محافظت می کنند دم آنها دارای موهایی بلند و آویزان است که سگ در هنگام کار یا هشدار به سمت پشت بر میگرد اما به طور معمول دم خود را می اندازند رنگ های سفید، سفید بیسکویتی و سفید و کرم مورد قبول می باشد.

ساموید ها با طبیعت دوستانه و مهربان که خانواده ها از داشتنشان لذت می برند شناخته می شوند. نه تنها این سگهای سرگرم کننده و دوست داشتنی هستند بلکه همیشه با چهره های شگفت آور به همراه لبخندشان و چشمان تیزهوش خود مورد توجه قرار می گیرند.
آنها بسیار با هوش هستند و از رفتاری خوب، متعادل و مطیع برخوردار هستند اما می توانند به سرعت نقش سگ آلفا را بازی کنند که خبر از بی ادب شدن می دهد.

سامویدها بطورطبیعی متفکرانه و مستقل عمل می کنند که ممکن است در آموزش شما را کمی با چالش روبرو کند، به ویژه برای افرادی که هرگز در خانه خود سگی نداشته اند به همین دلیل است که آنها بهترین انتخاب برای اولین تجربه نیستند،
آموزش ها باید از همان نوجوانی شروع شود و تمرین ها بصورت مداوم و منظم انجام شود. آنها همیشه آماده تمرین و آموزش پذیری می باشند مشروط به اینکه شما توانسته باشید جای خود را به عنوان آلفا برای آنها ثابت کرده باشید.

ساموید ها معمولا در اطراف کودکان خوب هستند و در خانواده رفتاری دوستانه، مهربان و وفاداری می باشند.آنها نیز طبیعتی اجتماعی دارند معمولادر زمان هایی که با سایر سگ ها روبرو می شوند، رفتاری مسالمت آمیز از خود نشان می دهند. و نسبت به سایر حیوانات خانگی و دیگر حیوانات نیز از رفتاری خوبی برخوردار می باشند.

برای مشاوره بیشتر لطفا مقاله ما ” در اطراف سگها مراقب فرزندان خود باشید ” را مطالعه کنید.

طول عمر ساموید 15 – 11 سال می باشد. از مشکلات سلامتی می توان به هیپ دیسپالزی(Dysplasia Hip) ، دیابتب، بیماری های قلبی، چشمی و تنفسی نام برد.

مانند تمامی سگها ساموید هم نیازمند مراقبت های منظم از قبیل برس کشیدن و شست شو مناسب می باشد تا مطمئن باشیم که سلامت پوشش و پوست آنها در بالاترین سطح قرار دارد. همچنین باید به طور منظم روزانه ورزش کنند تا اطمینان حاصل شود که آنها سالم باقی خواهند ماند.
به دلیل داشتن پوششی با تراکم با لا و موهای بلند باید روزانه برس کشیده شوند و هیچوقت نباید موهای آنها کمرنگ شود این امر خبر از آفتاب سوختگی می دهد. همچنین مهم است که گوش های سگ رابه صورت منظم بررسی کنید و آنها را در صورت لزوم پاک کنید. اگر موم بیش از حد مجاز باشد منجر به عفونت دردناک می شود.
لازم بذکر است غذای مناسب و با کیفیت که تمام نیازهای تغذیه ای آنها را در طول زندگی برآورده کند، در اختیارشان قرار گیرد.

ساموید ها نیاز به فعالیت زیادی دارند و حداقل روزانه به مدت 120 دقیقه پیاده روی برای آنها مفید است. و نیز نیازمند تحریک های ذهنی مانند تمرین های آموزشی و یا بازی های تعاملی می باشند. با این حال، توله های ساموئید نباید بیش از حد تمرین کنند(بالا رفتن و یا پایین آمدن از مبلمان و پله ها) زیرا مفاصل و استخوان های آنها هنوز در حال رشد است و احتمال آسیب به آنها وجود دارد.

منبع: www.pets4homes.co.uk .

مترجم و گردآورنده: محمدرضا طالبی

ویژگی ها

سازگاری 60%
سایز 60%
فعالیت 100%
آموزش پذیری 80%
ریزش مو 80%
مراقبت از مو 100%
زندگی در آپارتمان 40%
واق واق کردن 60%
دوستی با گربه 60%
دوستی با کودکان 100%
دوستی با سگ ها 100%
سلامت 60%
تحمل تنها ماندن 60%
هوش 80%
توانایی نگهبانی 100%

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.