دوبرمن - Doberman

معرفی

دوبرمن یکی از باهوش ترین نژاد ها در گروه سگهای کار که در سراسر جهان بخوبی شناخته شده می باشد.

دوبر من ها از لحاظ ظاهری، زیبا و از لحاظ رفتاری، مصمم با حرکات نجیب ، پرانرژی، نترس و اشرافی می باشند. آنها بسیار سازگار هستند وبرای زندگی به همراه خانواده مناسب می باشند. بخصوص اگر از جوانی آموزش های مقدماتی را یاد گرفته و اجتماعی شده باشند. دوبرمن ها خود را بعنوان یک دوست و یک محافظ باوفا به اثبات رسانده اند.

دوبرمن در گروه سگهای کاری قرار می گیرد

دوبرمن ها توسط آقای لوئیس فردریک دوبرمن در آلمان بوجود آمده او در تلاش داشتن سگی قدرتمند و شجاع، براق و پرانرژی که در عین حال خیلی بزرگ نباشد، بود. او در این راه برای بدست آوردن نژاد دلخواه خود از روتوییلر، پینچر، گری هاوند به خوبی بهره برد.
امروزه دوبرمن یکی از شناخته شده ترین نژادهای جهان است که به عنوان سگ های کاری و هم حیوانات خانگی به خاطر هوشیار بودنشان و طبیعت وفادار و همچنین ظاهری شگفت انگیز انتخاب می شوند.

ارتفاع : در نرها 72 – 68 سانتی متر، در ماده ها 68 – 63 سانتی متر
وزن: در نرها 45 – 40 کیلو گرم، در ماده ها 35 – 32 کیلو گرم

آنها دارای بدنی عضلانی و ورزشی هستند که نشان می دهد قدرت زیادی دارند. سر در مقایسه با بدن آنها به همراه پوزه بلند و متناسب تنومند می باشد
رنگ بینی آنها سیاه ، چشمها بادامی شکل و به طور متوسط عمیق و همرنگ پوشش خود می باشد.
گوش ها مرتب و کوچک هستندکه پس از جراحی برافراشته نگه داشته می شود. گردن آنها بسیار طولانی و نازک است که به ظاهر نجیب دوبرمن می افزاید. آنها دارای شانه های قوی و پاهای کاملا عضلانی و مفصلی هستند .
دوبرمن دارای مو کوتاه و صاف است و رنگ های سیاه با نشانه های زرد، قهوه ای با نشانه های زرد تیره می باشد که این نشانه ها به خوبی تعریف شده و دیده می شوند (در بالای هر چشم، روی پوزه، گلو و پیشانی و همچنین در تمام چهار پا و زیر دم دوبرمن).

دوبرمن ها سگ هایی آرام و دوست داشتنی هستند در عین حال قوی و انتخاب مناسب برای خانواده ها می باشند، بخصوص اگر از جوانی آموزش های مقدماتی را یاد گرفته و اجتماعی شده باشند. اما بدون تمرین مستمر در طول زندگیشان آنها تمایل دارند که مستقل عمل کنند. همچنین لازم به ذکر است که دوبرمن ها دوست دارند یک پیوند بسیار قوی با یکی از افراد خانواده ایجاد کنند، اگرچه همیشه با سایر اعضای خانواده دوستانه رفتار می کنند.

آنها نسبت به غریبه ها محافظه کار هستند و این یک واکنش طبیعی سگ که برای حمایت از خانواده خود پرورش داده شده می باشد.

دوبرمن ها از هوش خوبی برخوردار هستند و آمادگی کافی برای آموزش ها را دارند.

بهتر است آموزش های مقدماتی و اجتماعی شدن را از همان دوران جوانی شروع کرد. در طول آموزش باید صبور و محکم باشید چرا که آنها تمایلی به آلفا شدن دارند.

زمانی که دوبرمن شما بخوبی اجتماعی شده باشد، یک انتخاب خوب به عنوان حیوان خانگی خانگی می باشد آنها به خوبی در محیط خانه رفتار می کنند.

دوبرمن ها ا اگر با کودک شما رشد کنند بشدت مراقب کودک شما خواهند بود با این حال بهترین انتخاب برای خانواده ها با نوزادان و یا بچه های کوچک نمی باشد.
رفتار دوبرمن ها نسبت حیوانات خانگی و دیگر حیوانات بسار محافظه کارانه است برای کمتر شدن برخورد های شدید باید از جوانی با سایر حیوانات آشنا شوند.

 

برای مشاوره بیشتر لطفا مقاله ما ” در اطراف سگها مراقب فرزندان خود باشید ” را مطالعه کنید.

طول عمر دوبرمن 12 – 9 سال می باشد. از مشکلات سلامتی می توان به بیماری های قلبی، چشمی و تنفسی نام برد.

مانند تمامی سگها دوبرمن هم نیازمند به مراقبت های منظم از قبیل برس کشیدن و شست شو مناسب می باشد تا مطمئن باشیم که سلامت پوشش و پوست آنها در بالاترین سطح قرار دارد. همچنین باید به طور منظم روزانه ورزش کنند تا اطمینان حاصل شود که آنها سالم باقی خواهند ماند. لازم بذکر است غذای مناسب و با کیفیت که تمام نیازهای تغذیه ای آنها را در طول زندگی برآورده کند، در اختیارشان قرار گیرد.

دوبرمن ها نیاز به فعالیت زیادی دارند و حداقل روزانه به مدت 120 دقیقه پیاده روی برای آنها مفید است. و نیز نیازمند تحریک های ذهنی مانند تمرین های آموزشی و یا بازی های تعاملی می باشند.
دوبرمن های زیر سن 4 ماه فقط نیاز به مدت کوتاهی ورزش در روز دارند؛ زیرا مفاصل آنها هنوز هم در حال رشد هستند و فشار بیش از حد می تواند موجب آسیب آنها شود.

منبع: www.pets4homes.co.uk .

مترجم و گردآورنده: محمدرضا طالبی

ویژگی ها

سازگاری 60%
سایز 80%
فعالیت 100%
آموزش پذیری 80%
ریزش مو 60%
مراقبت از مو 60%
زندگی در آپارتمان 60%
واق واق کردن 40%
دوستی با گربه 60%
دوستی با کودکان 60%
دوستی با سگ ها 20%
سلامت 80%
تحمل تنها ماندن 90%
هوش 100%
توانایی نگهبانی 100%

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.