بوکسر - boxer

معرفی

بوکسر – boxer و یا باکسر ها سگهایی با انرژی بالا هستند، این سگ ها به خاطر وفاداری خود مشهور هستند و این کار از آنها شخصیت های سرگرم کننده ساخته است. گفته می شود زمانی که یک فرد بوکسور را در اختیار داشته باشد، هرگز رویای داشتن نژاد دیگری از سگ را در زندگی خود ندارد.
بوکسر ها در سایر نقاط جهان برای سالهای متوالی انتخاب خوبی برای حیوان خانگی بوده اند ، آنها با کودکان در تمام سنین همیشه خوش رفتار بوده و آمادی بازی کردن هستند. به طور خلاصه، بوکسر یک قهرمان واقعی و دوست داشتنی است.

یکی دیگر از نژادهای معروف سگهای کاری ، نژاد بوکسر – boxerمی باشد که در سال 1850 از آمیخته گری ( Bull-dog و Bullemberisser ) در شهر مونیخ(آلمان) بدست آمده است . آنها به عنوان سگهای کار، شکار مورد توجه بودند این نژاد بیش چند صد سال در سرزمین مادری خود پرورش داده شدند.
امروزه بوکسر در سراسر جهان شناخته شده است و به عنوان مهربان ترین و سرگرم کننده ترین سگ معروف شده است. آنها بسیار مهربان هستند و در اطراف بچه ها و دیگر حیوانات خانگی، به ندرت رفتارهای تهاجمی از خود نشان می دهند.

ارتفاع : نر 63 – 57 سانتی متر، ماده 59 – 53 سانتی متر

وزن: نر 32 – 30 کیلو گرم، ماده 27 – 25 کیلو گرم

یکی از جذابترین ویژگیهای فیزیکی بوکسر – boxer، فک پایین آن هاست و برخلاف بسیاری از نژادهای دیگر، این یک ویژگی است که در نژاد بسیار مطلوب است. سر با بقیه بدن کاملاً موزون می باشد، فک پایین از فک بالا تجاوز کرده و کمی به طرف بالا انحناء می یابد. وقتی دهان بسته است ، دندانها و زبان نباید قابل رویت باشند.

گوشها باید ایستاده باشد و چشمها به رنگ قهوه ای تیره و متوسط می باشد.

گردن گرد ، طویل و عضلانی، سینه نسبتاً پهن و عمیق است که تا ناحیه آرنج ادامه یافته است.

کمر کوتاه و عضلانی ، کپل پهن و دارای شیب مختصر و نیز دم اغلب کوتاه می باشد.

بوکسر به دو رنگ حنایی (زرد روشن تا حنایی تیره ) با پوزه سیاه ، ومخلوط (زمینه حنایی با رگه های سیاه) با پوزه سیاه دیده می شود. پوشش بدن کوتاه و درخشان می باشد.

بوکسر – Boxer اغلب به عنوان “جوکر دنیای سگ” نامیده می شود. آنها شخصیت های پر انرژی، با مزه و سرگرم کننده ای دارند. آنها به ندرت رفتارهای پرخاشگری را نشان می دهند، بوکسرها بسیار هوشیار هستند و می توانند به موقع صاحبان خود را مطلع سازند. آنها نیاز به ورزش های روزانه دارند، زیرا اگر یک بوکسر از تحرک روحی و جسمی کافی برخوردار نباشد، می تواند در اطراف خانه بسیار مخرب باشد که شامل جویدن مبلمان و حفاری کردن فرش ها می شود.

شخصیت های بسیار هیجان انگیز، بوکسر – boxer انتخاب خوبی برای خانواده ها و افرادی هستند که دوست دارند تا وقت آزاد خود را با یک سگ در خارج از منزل صرف کنند. آنها از بازی های تعاملی لذت می برند که شامل چیزهایی مانند فریزبی است. به طور کلی، بوکسر یک یادگیرنده سریع است، آنها به عنوان سگ های باهوش در نظر گرفته می شوند.

بوکسر – boxer سگ هایی باهوش هستند، با آنها باید به خوبی رفتار شود و از سن جوانی آموزش های مقدماتی شروع شود.

بوکسر – boxer در جوانی همیشه سعی می کنند فرامین جدید را یاد بگیرند که این میتواند شامل اشتباهات نیز باشد پس در آموزش آنها باید دقت کافی داشت و به آنها ثابت کرد که آلفا کیست.

بوکسر – boxer معمولا در هنگام اطفال بسیار درست رفتار می کنند، زیرا آنها وفادار و محافظ خانواده خود هستند. همچنین اطراف حیوانات خانگی و دیگر حیوانات رفتار مسالمت آمیزی دارد. با این حال باید دقت کافی در این زمان ها را داشته باشید تا از هرگونه اتفاق نا خوشایند جلوگیری کنید.

برای مشاوره بیشتر لطفا مقاله ما را در اطراف سگها مراقب فرزندان خود باشید را مطالعه کنید.

طول عمر بوکسر 12 – 10 سال می باشد. از مشکلات سلامتی می توان به مشکلات لگن، صرع، سرطان (برخی از سن 8 سالگی به بعد دچار تومار می شوند)، آلرژی ، مشکلات قلبی و مشکل گرفتگی بینی و خر خر کردن در این نژاد نامبرد.

مانند تمامی سگها بوکسر هم نیاز به مراقبت های منظم از قبیل برس کشیدن و شست شو مناسب می باشد تا مطمئن باشیم که سلامت پوشش و پوست آنها در بالاترین سطح قرار دارد. همچنین باید روزانه ورزش کنند تا اطمینان حاصل شود که آنها سالم باقی خواهند ماند.با این حال، بوکسرها در فصل بهار با ریزش مو بیشتری همراه هستن و همچنین بهتر است هفته یک بار گوشها و دندانهای آنها بررسی شود و در صورت نیاز تمیز شود. لازم بذکر است غذای مناسب و با کیفیت که تمام نیازهای تغذیه ای آنها را در طول زندگی برآورده کند، در اختیارشان قرار گیرد.

بوکسر ها نیاز به فعالیت زیادی دارند و حداقل روزانه به مدت 120 دقیقه پیاده روی برای آنها مفید است. همچنین نیاز به مقدار زیادی تحریک ذهنی دارند مانند بازی های تعاملی. اگر شما فضای مناسب و امن برای گردش در اختیار دارید مانند یک باغ کوچک بهتر است اجازه دهید بوکسر ها بیشتر وقت خود را در آنجا سر کنند.

منبع: www.pets4homes.co.uk .

مترجم و گردآورنده: محمدرضا طالبی

ویژگی ها

سازگاری 60%
سایز 80%
فعالیت 100%
آموزش پذیری 60%
ریزش مو 60%
مراقبت از مو 60%
زندگی در آپارتمان 80%
واق واق کردن 60%
دوستی با گربه 60%
دوستی با کودکان 80%
دوستی با سگ ها 60%
سلامت 60%
تحمل تنها ماندن 60%
هوش 60%
توانایی نگهبانی 100%

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.